Nii näiteks on Venemaal loodud regionaalsed juhtimiskeskused (Центр управления регионом (ЦУР)), mis monitoorivad peamisi sotsiaalvõrgustikke märksõnade põhjal, tuvastamaks võimalikke probleeme ning suunavad need siis vastavale ametkonnale ja/või kohalikule omavalitsusele lahendamiseks. Ametlikus keeles, need sisestatakse süsteemi "Инцидент Менеджмент" (eks ole ju ilus venekeelne ja patriootiline sõnapaar).
Kõigi taoliste keskuste tööd rahastatakse otse föderaal-eelarvest. Ja kas peabki lisama, et need Keskused on loodud Vladimir Putini korraldusel (Пр-354, п.3)?
Mõned näited meie naabri, Pihkva oblasti juhtimiskeskuse tööst. Monitoorides Facebooki, Instagrami, VKontakte jne uudistevoogu nokivad nad üles elanike teated nt kehva valgustuse kohta hoovides, halvasti korraldatud prügiveo osas või probleemiga arsti juurde vastuvõtule kirjapanekuga.
Mõistagi on ka neid kodanikke, kes saadavad kaebuse või murekirja otse sellelesamale keskusele. Veelgi enam on neid, kes kurdavad kuberneri veebilehel ja/või tema Instagrami kontol – sest Venemaal on võim isikukeskne ning probleemidele otsitakse lahendusi pigem ülemuse, mitte asutuse poole pöördudes. Aga needsamad Keskused monitoorivad ka just neid lehti ja kontosid kui ühte ja olulist sisendit.
Ei, ma ei väida, et see on hea ja efektiivne probleemilahendus-meetod. Ma isegi tean päris täpselt, et päriselus ei jõua ükski „keskus“ või mis iganes struktuur kokku korjata ja ammugi mitte lahendada kõiki probleeme – Venemaa on lihtsalt liiga suur ja ebaefektiivne oma haldusaparaadi mõttes.
Mõned näited meie naabri, Pihkva oblasti juhtimiskeskuse tööst. Monitoorides Facebooki, Instagrami, VKontakte jne uudistevoogu nokivad nad üles elanike teated nt kehva valgustuse kohta hoovides, halvasti korraldatud prügiveo osas või probleemiga arsti juurde vastuvõtule kirjapanekuga.
Mõistagi on ka neid kodanikke, kes saadavad kaebuse või murekirja otse sellelesamale keskusele. Veelgi enam on neid, kes kurdavad kuberneri veebilehel ja/või tema Instagrami kontol – sest Venemaal on võim isikukeskne ning probleemidele otsitakse lahendusi pigem ülemuse, mitte asutuse poole pöördudes. Aga needsamad Keskused monitoorivad ka just neid lehti ja kontosid kui ühte ja olulist sisendit.
Ei, ma ei väida, et see on hea ja efektiivne probleemilahendus-meetod. Ma isegi tean päris täpselt, et päriselus ei jõua ükski „keskus“ või mis iganes struktuur kokku korjata ja ammugi mitte lahendada kõiki probleeme – Venemaa on lihtsalt liiga suur ja ebaefektiivne oma haldusaparaadi mõttes.
Ma oskan ka küsida, et kas sel moel monitoorides kogutakse ikka infot ainult kommunaal- ja sotsiaalprobleemide kohta? (Mitmed märgid viitavad, et nende Keskuste tegevuse eesmärk on sootuks midagi muud kui olmeprobleemide lahendamine, vt kasvõi loosungit selle kontori seinal "Знаем – решаем – предотвращаем – информируем")
Aga mida ma väidan ja pigem isegi küsin – kas meil on mingit analoogset monitoorimis-süsteemi? Algne mõte selle taga on ju ilus ja tore: enne kui mingi probleem kuhjub liiga suureks, nokitakse nö varase hoiatuse meetodil signaalid kokku ja suunatakse „probleemihalduse süsteemi“.
---
Pilt võetud siit
No comments:
Post a Comment