Sunday, April 12, 2020

Kodanikupalk


Oleks ainult aus ja õiglane, kui riik, kehestades ühe käega eriolukorra, viiks teise käega sisse kuni selle eriolukorra lõpuni kodanikupalga. Kui suure? Ma ei tea, aga 500.-EUR kõlaks kuidagi mõistlikult, kas pole?

Praeguse kriisi ees me oleme kõik võrdsed. Kõik me oleme kodanikud, keda riik käsib püsida kodus. See tähendab, et riik peaks sama võrdselt ka neidsamu kodanikke toetama.

Mitte keegi ei peaks kodanikupalka taotlema, kuid kõigil peab olema võimalus sellest loobuda, suunates raha mingisse kriisiabi fondi, mille kaudu saaks siis erakorraliselt toetada neid, kelle häda kõige suurem.

Jah, veel piltlikult öeldes eile olin ma sellele ideele vastu. Kuid nähes seda hirmu ja ebakindlust, mis ümberringi levib, leian ma, et praegu on selleks õige aeg.

Ilmselt tuleb samal ajal loobuda kõigist muudest toetuste, pensionite jms väljamaksmisest. Kordan, selle kriisi ees me oleme kõik võrdsed ja hakata praegu kulutama ressurssi kõikvõimalike taotluste läbivaatamisele on üleliigne.

Praegu toimuva ees tuleb alla neelata kõik parteilised, sotsiaalsed, ideoloogilised jms erimeelsused. Meil on õigus oma riigilt nõuda ja riigil on võimalus näidata, et ta hoolib. Kõigist. Võrdselt.

Ühtlasi toimiks kodanikupalga maksmise ja eriolukorra lõpetamise (kuni kõigi! kehtestatud piirangute lõpetamiseni) sidumine meeldiva naasklina, tegutsemaks efektiivselt ja tuletamaks meelde, et riigil on õigus oma kodanikke piirata ainult ajutiselt.
---
PS, ma ei ole ei poliitik ega majandusteadlane, vaid lihtsalt kodanik ja mikro-ettevõtja, kes üritab kuidagigi ennast, lähikondseid ja oma riiki aidata. Riigil on sellest kõigest ainult võita.
---
PPS - mina ise oleksin esimene, kes sellest kodanikupalgast loobuks ning sobivasse abikanalisse suunaks. Vähemalt seni, kuni ma suudan kuidagi teisiti toime tulla.

No comments: